Primăria Capitalei îşi propune să rezolve problema mobilităţii în Bucureşti. Una dintre principalele măsuri pe care le va lua în acest sens este introducerea sensurilor unice pe unele dintre cele mai aglomerate artere. Pe străzi precum Calea Dorobanţi, Calea Griviţei sau Calea Floreasca se va circula într-un singur sens.
Reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că au luat frâiele în mâini în ceea ce priveşte problema traficului din Bucureşti şi au prezentat un studiu integrat în care sunt trasate principalele soluţii. „Făcând o analiză a necesarului investiţional, am ajuns la concluzia că, dacă ne-am baza doar pe investiţii (pasaje, străzi noi şi aşa mai departe), sumele ar fi atât de mari, încât, probabil, am rezolva problema în 20 de ani. De aceea, am zis că trebuie să existe şi un mod mai inteligent, fără a cheltui atâţia bani, pentru a rezolva problema mobilităţii în Bucureşti“, a declarat Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi a Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru adevarul.ro.
Una dintre principalele concluzii ale studiului privind ameliorarea traficului, comandat de Primărie, este că, în zona centrală a oraşului, reorganizarea circulaţiei pe sensuri unice poate aduce un câştig de cel puţin 30% capacitate pentru transportul public şi alternativ. Celelalte soluţii sunt amenajarea de benzi dedicate transportului în comun, realizarea de parcări în aproprierea marilor artere, construirea pistelor de biciclete şi valorificarea locurilor cu potenţial turistic prin transformarea lor zone pietonale sau semi-pietonale.
După ce ONG-urile au susţinut constant asemenea măsuri, reprezentanţii Primăriei par a fi ajuns la aceeaşi concluzie: „Dacă mutăm accentul către transportul public şi transportul alternativ, însuşi faptul de a fi mai puţine maşini pe stradă va crea premisele unei fluenţe mai mari în trafic“, a spus Ion Dedu.
În ceea c