Demersurile sustinute ale politistilor braileni, de informare a cetatenilor cu privire la riscul de victimizare prin infractiuni de înselaciune, savârsite prin intermediul telefonului, si de promovare a recomandarilor preventive, au facut ca, în patru dintre cazurile înregistrate weekend-ul trecut la Inspectoratul de Politie Judetean Braila, persoanele apelate sa dejoace planurile infractorilor.
Ramân, totusi, persoane pe care credulitatea si emotivitatea exagerata le fac sa cada în plasa infractorilor, desi au aflat despre deja celebra metoda „accidentul”.
Situatiile semnalate politiei în ultima saptamâna s-au derulat dupa scenarii aproape identice. Câtiva braileni au fost contactati pe telefonul fix de persoane care s-au recomandat drept rude ale acestora (fiu, frate), le-au transmis ca au produs accidente de circulatie soldate cu victime si ca, pentru solutionarea pe cale amiabila a problemei, au nevoie de bani sau coduri de reîncarcare a cartelelor telefonice. Dându-si seama ca ar putea fi victime ale escrocilor, o parte dintre cei apelati au întrerupt conversatia telefonica si au anuntat imediat Politia.
Nu la fel au procedat o femeie de 62 de ani, din municipiul Braila, care, afectata emotional de vestea implicarii fiului într-un accident rutier, a acceptat sa trimita pe numele unei persoane pe care nu o cunostea, suma de 2.500 euro, prin sistemul Western Union, si un barbat de 50 de ani, care a achizitionat si trimis unui pretins fiu coduri de reîncarcare a cartelelor telefonice în valoare de 1.866 lei.
Acesta este doar unul dintre modurile în care actioneaza cei care folosesc telefonul ca instrument pentru obtinerea de venituri nemuncite. În alte cazuri, însa, infractorii îsi atribuie calitati precum avocat, procuror, politist si le transmit victimelor ca o ruda a acestora a fost implicata într-un accident de cir