Atât podul, cât şi tunelul pot fi “proiecte tehnice impresionante”, dar ele nu se justifică, deocamdată, din punct de vedere economic, apreciază fostul premier * “Dezvoltaţi porturile şi navigabilitatea pe Dunăre”, îi sfătuieşte fostul premier pe gălăţeni * Tăriceanu mai propune o Zonă Industrială România – Dunăre, cu accent pe industria auto şi siderurgie Fostul premier al României, actualul senator liberal Călin Popescu Tăriceanu, a susţinut ieri, la Galaţi, o conferinţă pe tema „Strategia UE a Dunării şi dezvoltarea economico-socială a zonelor dunărene ale României”. Acţiunea, desfăşurată în parteneriat cu Universitatea „Dunărea de Jos” s-a desfăşurat în sala „Aula Magna” a Facultăţii de Mecanică, în prezenţa unui numeros public, format din reprezentanţi ai mediului universitar, economic, social şi politic. Până în prezent, Strategia Dunării (SUERD) este cea mai importantă iniţiativă românească în calitate de stat membru al UE, din păcate însă, după cum a subliniat chiar Călin Popescu Tăriceanu, care era prim-ministru al României în momentul iniţierii acestui proiect, oportunităţile nu au fost valorificate decât la modul declarativ de autorităţile publice. Ca reacţie la această stare de lucruri, fostul premier a propus, la Galaţi, un „Decalog al Dunării”, reunind axe concrete pentru derularea unor proiecte de investiţii.
Uite podul, nu e podul Unul dintre punctele Decalogului produs de fostul premier vizează inclusiv construirea unor poduri peste Dunăre, numai că – oarecum spre surprinderea asistenţei, inclusiv a primarului Marius Stan, care declara „că aşteaptă sprijin pentru realizarea subtraversării Dunării” – Călin Popescu Tăriceanu a declarat că „un tunel sau un pod peste Dunăre în zona Galaţiului poate avea o justificare doar în condiţiile în care răspunde unei necesităţi economice”, lăsând să se înţeleagă faptul că nu crede, deocamdată, că ar exi