Muzica, desenul, religia şi educaţia fizică erau până acum disciplinele şcolare cele mai îndrăgite de elevi din mai multe motive. În primul rând, ei ştiau că la aceste materii, numite vocaţionale, se obţineau note bune, care îi ajutau la media finală. Apoi, la aceste ore se relaxau şi îşi etalau talentele şi aptitudinile. În al treilea rând, dascălii voiau să le cultive interesul pentru aceste materii şi îi încurajau pe copii.
De anul viitor, Ministerul Educaţiei ar putea scoate notarea la disciplinele vocaţionale, în corinţa de a avea o evaluare mai clară a şcolarilor. Astfel, muzica, desenul, sportul şi religia ar putea fi notate doar cu admis/respins. Propunerea vine chiar din partea preşedintei Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Mihaela Gună, care susţine că vine în întâmpinarea dorinţelor pe care şi le-au exprimat părinţii. Un studio recent făcut în şcolile româneşti arată că, la nivel naţional, nota 10 înseamnă, în cel mai bun caz, nota 8. Recordul îl deţine oraşul Galaţi, unde există o şcoală în care, în 2012, diferenţa dintre mediile copiilor din gimnaziu şi media rezultatelor la Evaluarea Naţională e de 5,32 puncte.
Muzica, desenul, religia şi educaţia fizică erau până acum disciplinele şcolare cele mai îndrăgite de elevi din mai multe motive. În primul rând, ei ştiau că la aceste materii, numite vocaţionale, se obţineau note bune, care îi ajutau la media finală. Apoi, la aceste ore se relaxau şi îşi etalau talentele şi aptitudinile. În al treilea rând, dascălii voiau să le cultive interesul pentru aceste materii şi îi încurajau pe copii.
De anul viitor, Ministerul Educaţiei ar putea scoate notarea la disciplinele vocaţionale, în corinţa de a avea o evaluare mai clară a şcolarilor. Astfel, muzica, desenul, sportul şi religia ar putea fi notate doar cu admis/respins. Propunerea vine chiar din partea preşedintei Federaţiei Naţi