Ministrul economiei a declarat vineri la Craiova că intenţionează ştergerea datoriilor şi penalităţilor pe care Avioane Craiova le are de plată către stat, pentru ca fabrica din Bănie să fie mai uşor de privatizat. După modelul ştergerii datoriilor uriaşe ale Oltchim, de la Avioane Craiova s-ar putea şterge cu buretele 20 de milioane de euro. Cine plăteşte însă datoriile rămase în urmă?
Ministrul economiei, Andrei Dominic Gerea, a declarat, vineri, la Craiova, că ministerul intenţionează să facă diligenţele necesare pentru ştergerea datoriilor şi penalităţilor pe care Avioane Craiova le are către bugetul consolidat al statului. Ministrul a insistat pe ştergerea penalităţilor de întârziere. „Sunt probleme legate de penalităţi, de partea financiară. Salariile sunt plătite la zi, dar e vorba de datoriile şi penalităţile pe care le are societatea de plată. Nu ştiu dacă foloseşte cuiva să încarci bilanţul companiei cu penalităţi, ştiind că nu ai cum să le încasezi, în loc să le ştergi şi să dai o şansă pentru proiecte viitoare, pentru parteneriate care pot apărea. Dacă vrei un partener, atunci îl poţi găsi, dar dacă el vede că eşti înglodat în datorii...“, a spus ministrul Gerea, la conferinţa de presă ce a urmat vizitei sale în fabrică. Întrebat dacă statul intenţionează să şteargă datoriile Avioane Craiova pur şi simplu, ministrul economiei a declarat: „Da! Având în vedere că este o fabrică din industria de apărare, da. Pur şi simplu! Avem posibilitatea aceasta şi sper să o putem pune în practică, printr-o procedură specială legală pentru industria de apărare“. Prin ştergerea datoriilor, fabrica ar fi mai atractivă la privatizare şi ar fi salvate cele aproximativ 300 de locuri de muncă.
Ştergerea datoriilor după modelul Oltchim
Gerea a mai adăugat că fabrica de la Craiova se pregăteşte de privatizare, prin acea procedură specială d