Autostrada Arad – Nădlac poate fi finalizată, după ce judecătorii au respins contestațiile la procedura de atribuire a lucrărilor de construcție a lotului 1.
Câștigătorul licitației organizate de CNADNR este asocierea Astaldi – MaxBoegl, a doua companie/asociere care încearcă să finalizeze acest lot, după ce anterior Romstrade și asociații au pierdut acest drept. Tronsonul Nădlac – Arad a fost printre ultimele secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Nădlac pentru care s-au organizat licitații în perioada ministrului Anca Bogiu. Construcția tronsonului a fost împărțită în două loturi, pentru a fi finalizată mai repede. Lotul 1 a fost câștigat de asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, având o valoare de 115,8 milioane euro, iar lotul 2 a fost câștigat de Alpine Bau, cu o valoare de 124,45 milioane euro. Ghinionul a făcut ca ambele loturi să aibă probleme: primul contract a fost reziliat în 2012 de CNADNR, pentru nerespectarea clauzelor contractuale, iar al doilea contract a fost reziliat anul acesta, în urma falimentului companiei austriece Alpine Bau.
Ambele loturi se aflau în diferite faze de construcție, însă mai au suficiente lucrări de executat pentru a fi finalizate. Pentru lotul 1, a fost organizată o nouă licitație abia la un an de la reziliere, aceasta a fost contestată, însă după respingerea contestațiilor se poate semna contractul cu câștigătorul Astaldi – MaxBoegl. Cele două companii au mai fost implicate în construcția de autostrăzi în România, dar și la alte obiective majore, precum Podul Basarab sau Stadionul Arena Națională.
Lucrările la tronsonul Nădlac – Arad ar fi trebuit să fie finalizate deja, dacă nu erau întârziate de falimente, încălcări de contracte, rezilieri și proceduri noi de licitație. În cel mai fericit caz, lotul 1, de 22 km, ar putea fi finalizat în 2015.
Lotul al doilea, de 16,6