Un grup restrâns de companii, dar din ce în ce mai solid, formează în acest moment topul economiei private românești. Potrivit statisticilor din Top100 companii, realizat de FinMedia, 13 companii din România au înregistrat o cifră de afaceri de peste 1 miliarde de euro în anul 2012.
Numărul acestor companii este în creștere, după ce în 2011 erau doar 10, iar în 2010 numărul lor, ca și rulajul total, erau mai mici, respectiv doar 8 companii.
Din păcate, decalajul dintre companiile de top și cele din partea de jos a clasamentului este destul de mare, astfel că cele 13 cumulează peste un sfert din economia României.
Pe primul loc se află, ca de obicei, OMV Petrom, cu afaceri de 4,3 miliarde de euro, în creștere față de anii trecuți, în ciuda condițiilor dificile din Europa. Și în 2013 business-ul Petrom a continuat să crească, având pe primele nouă luni un profit de 3,66 miliarde lei, cu 27% mai mare decât în primele 9 luni din 2012.
Locul 2 în topul performanțelor este ocupat de o alta companie a grupului Petrom, OMV Marketing (fostul OMV Romania), cu o cifră de afaceri de 3,3 miliarde de euro în 2012.
Uzinele Dacia de la Mioveni completează podiumului celor mai mari companii din România, cu afaceri de 2,8 miliarde euro. Dacia este, de altfel, și cel mai mare exportator din economia românească, trimițând la export cea mai mare parte a producției. Procentul ocupat de valoarea exporturilor Dacia a atins în 2012 7,7%, potrivit sursei citate.
În continuarea clasamentului urmează alte două companii din industria petrolului, respectiv Rompetrol Rafinare, împreună cu Rompetrol Downstream, cele două având cifre de afaceri de 2,7 și 1,8 miliarde de euro. Apoi se află British American Tobacco, pe locul al șaselea, cu 1,4 miliarde euro, Kaufland România, tot 1,4 miliarde euro, pe șapte, și Lukoil Romania, pe locul opt, cu un rulaj de 1,3 miliar