NewsBănci, Poşta sau hypermarketuri. Afacerea cardurilor preplătite a luat avânt, în ultimii ani, în România. Oferind românilor avantajul unui card care poate fi alimentat cu orice sumă, fără a fi nevoie de deschiderea unui cont, cardurile preplătite au şi o latură păguboasă, de care mulţi posesori nici nu ştiu: comisioanele.
Fie că este vorba despre comisionul pentru încărcarea cardului sau cel perceput pentru retragerile de numerar, românii pierd, cu fiecare drum la bancomat, chiar şi 5,5 lei de pe cardurile preplătite.
Cardurile preplătite sunt produse bancare folosite în străinătate pentru atragerea unor clienţi care nu au, în general, relaţii comerciale cu instituţiile de credit. Cu alte cuvinte, nu au conturi curente sau carduri la bănci. Există şi în România astfel de produse, însă comisioanele de retragere sau cele de administrare a cardurilor preplătite sunt în unele cazuri mai ridicate decât cele percepute de bancă pentru un card obişnuit, scopul acestor produse fiind acela a de impulsiona plata directă cu cardul.
Gift Card BRD
BRD, a doua cea mai mare bancă din România din punct de vedere al activelor, a lansat recent două carduri preplătite. Unul dintre acestea, BRD Gift Card este destinat clienţilor care nu ştiu ce cadouri să le facă celor dragi de Sărbători.
Cardul costă 10 lei şi poate fi alimentat cu o sumă curpinsă între 50 de lei şi 1.000 de lei. Produsul este valabil un an, însă banii nu pot fi retraşi de la ATM. Cardul este nenominal şi poate fi folosit pentru a plăti la comercianţi, nu însă şi pentru plăţi online sau în străinătate. Clientul poate totodată să-şi interogheze soldul, să-şi schimbe PIN-ul şi să vadă ultimele zece operaţiuni făcute.
Al doilea card preplătit, BRD card prepaid reîncărcabil, costă 20 de lei. Acesta poate fi alimentat cu sume cuprinse între 50 de lei şi 10.000 de lei. Este valabi