Magiunul de prune Topoloveni, produs traditional recunoscut in UE si intens promovat in ultimii ani, nu este recunoscut ca brand si de OSIM.
Dupa ce si-a inregistrat marcile Topoploveni si Topoloveana tocmai la "OSIM-ul european", producatorul roman intampina dificultati in inregistrarea la nivel national tocmai a produsului care l-a facut celebru.
OSIM-ul romanesc a respins in octombrie anul acesta cererea companiei romanesti de inregistrare a marcii "Topoloveni magiun de prune".
Compania Sonimpex care detine acest brand a contestat decizia Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).
Bibiana Stanciulov, proprietara companiei, este increzatoare ca OSIM ii va da castig de cauza, mentionand ca la prima tentativa de inregistrare a marcii nu a fost suficient de bine informata cu demersurile pe care trebuia sa le intreprinda.
Magiun vs pasta tartinabila
Cererea Sonimpex la OSIM poate fi explicata in contextul in care compania a avut recent un duel cu retailerul german Lidl privind magiunul de prune. Conflictul a fost generat de producerea sub marca proprie Lidl a "magiunului" Sympathica, ce ar fi fost mai degraba o "pasta tartinabila", vanduta la pret de dumping.
Stanciulov considera ca nu orice "pasta tartinabila" ar trebui denumita magiun de prune.
In urma demersurilor intreprinse de catre aceasta, Ministerul Agriculturii a lansat recent spre dezbatere un proiect de ordin care reglementeaza normele cu privire la natura, continutul, fabricarea si etichetarea gemurilor, jeleurilor, marmeladelor de fructe, a piureului de castane indulcit si a magiunului de prune.
Daca actul normativ va intra in vigoare, nici un produs care nu va respecta aceste norme nu va mai putea fi comercializat sub aceste denumiri.
Stanciulov considera ca este important c