Dupa primele indicii, autoritatile locale vor sa-l scoata tap ispasitor pe vatman pentru accidentul violent dintre doua tramvaie, care a avut loc in urma cu patru zile, la Rapa Galbena. Inca de la cateva ore dupa incident, primarul Gheorghe Nichita a sugerat ca vatmanul de pe traseul 6 nu a actionat corect sistemele de franare, iar mai apoi s-a cerut examinarea tuturor conducatorilor de vagoane de la RATP. Mai mult, vatmanul acuzat de autoritati a fost trimis in concediu medical.
"S-au facut doua comisii care se ocupa de anchetarea cazului, una din partea Politiei, iar cealalta din partea Primariei Iasi. Noi le punem la dispozitie toate documentele care sunt necesare. Medicul ne-a informat ca vatmanul Petru Coca a intrat in concediu medical incepand de ieri", a spus Adrian Mihai, purtator de cuvant la RATP Iasi.
In schimb, vatmanul cu o experienta de aproape 30 de ani la RATP sustine ca a facut tot posibilul sa opreasca vagonul, insa niciunul dintre cele trei sisteme de franare nu a functionat.
Edilii au înfiintat o comisie condusa de directorul tehnic adjunct al Primariei, Laurentiu Ivan, comisie din care mai fac parte profesorul Radu Drosescu, de la Univ. Tehnica "Gh. Asachi", si Valentin Mocanu, inginer mecanic în cadrul Directiei Tehnice a Primariei. "Comisia va verifica starea tehnica a celor doua vagoane, dar si modalitatea în care se face instruirea vatmanilor RATP, adica intrarea si iesirea din tura, reactii în situatii de urgenta, comportament în timpul programului, legislatie rutiera si comportament în trafic", a precizat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al Primariei Iasi.
Dupa primele indicii, autoritatile locale vor sa-l scoata tap ispasitor pe vatman pentru accidentul violent dintre doua tramvaie, care a avut loc in urma cu patru zile, la Rapa Galbena. Inca de la cateva ore dupa incident, primarul Gheorghe Ni