Am vrut să aflăm cum este să lucrezi la studiourile care realizează jocuri ce pasionează milioane de oameni. Ubisoft şi Mavenhut sunt diferite, dar au ceva în comun: succesul.
„Weekend Adevărul“ a vizitat sediile a două studiouri şi a vorbit cu tinerii care îşi câştigă existenţa din dezvoltarea jocurilor video. Am păşit pragul Mavenhut, o companie fondată de trei români care produce jocuri pentru reţeaua socială Facebook, dar şi cel al Ubisoft, una dintre cele mai renumite companii din industrie şi care are peste o mie de angajaţi numai în România.
Ubisoft România, o altfel de corporaţie
La sediul studioului Ubisoft am ajuns într-o zi de joi, spre orele prânzului. Peste o mie de angajaţi ai companiei îşi au birourile într-o clădire de pe Bulevardul Expoziţiei din Bucureşti. Acolo sunt mai multe companii din domeniu, inclusiv Gameloft. Două uşi de sticlă de un metru înălţime se deschid şi păşeşti pe un culoar ai cărui pereţi sunt plini de fotografii. Pozele sunt făcute de angajaţi, în cadrul unei competiţii interne.
La etajul 4 al clădirii îi găsesc pe programatori. Pe pereţi sunt atârnate postere cu jocurile Assassin’s Creed şi Dance, Dance Revolution. În mijlocul sălii stă Altair – personajul din primul joc al seriei Assassin’s Creed – cu o căciuliţă de Moş Crăciun pe cap. Atmosfera este degajată. Lumea râde, oamenii se întind peste birouri, dar nu lipseşte nici ticăitul frenetic al tastelor. Altfel, cum am mai vorbi de una dintre cele mai de succes firme din gaming?
Mai puţină libertate, mai multă viaţă personală
Aici o întâlnesc pe Roxana Tudor, programator-şef în cadrul Ubisoft. Are trei ani de când lucrează în companie şi înainte a mai lucrat la o sumedenie de studiouri. La început a muncit la Funlabs, un studio independent din România. „E mai multă organizare în studiourile mari. Ritmul de muncă e un pic mai lejer, pentru că