Ion Smeeianu, directorul general al Poştei Române: Nu vom acorda exclusivitate niciunui operator. Vrem să avem oferte de la toţi operatorii
Compania de stat Poşta Română, cel mai mare operator local de profil, are în plan să introducă în premieră pe piaţa din România un serviciu prin care clienţii vor putea contracta în oficiile poştale abonamente sau servicii de telecomunicaţii sau cartele preplătite de la orice operator de pe piaţă, a declarat Ion Smeeianu, directorul general al companiei.
„Nu vom acorda exclusivitate niciunui operator. Vrem să avem oferte de la toţi operatorii“, a declarat Smeeianu. Serviciul propus de Poştă, denumit „Ghişeul Telecom“, ar reprezenta o schimbare majoră pentru piaţa de retail de telecom din România - care în acest moment este formată fie din reţele ale operatorilor, fie din reţele de magazine ale unor companii independente care au însă contracte de exclusivitate cu un singur operator de comunicaţii.
Până în prezent doar cartelele preplătite de la diferiţi operatori sunt disponibile în diferite reţele de magazine care nu sunt specializate în telecom, însă până acum niciun retailer nu a reuşit să pună „pe raft“, în acelaşi loc, oferte de abonamente de la Cosmote, Orange, RCS& RDS şi Vodafone, permiţându-i clientului să aleagă dintre ele.
Poşta are în plan însă să listeze toate ofertele şi să îşi şi asiste clienţii în a o alege pe cea mai bună utilizând comparatorul de tarife lansat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, a spus Smeeianu. „Dacă clientul ştie deja ce vrea, atunci doar semnează contractul de abonament, dacă nu, îl ghidăm“, a spus el în cadrul unei conferinţe organizate de revista „Comunicaţii mobile“.
Planul Poştei Române de a schimba piaţa de retail GSM are totuşi un punct slab, pentru că rămâne la mâna operatorilor de telecom, care pot opta sau nu să participe la a