Noul mers al trenurilor de Călători intră în vigoare duminică fiind valabil până în data de 13 decembrie 2014. Vor circula zilnic cu aproximativ 200 de trenuri mai puţine decât în planul de mers anterior.
Între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora, CFR Călători va asigura şi în 2014 serviciul public de navetă. De asemenea, unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă, respectiv Bucureşti Nord - Piteşti - Craiova prin Roşiori Nord, Bucureşti Nord - Ploieşti şi Constanţa - Mangalia (în sezonul estival), se va menţine mersul de tren cadenţat.
În zonele turistice, cum sunt Valea Prahovei şi Vatra Dornei, pasagerii vor avea în continuare la dispoziţie un număr suficient de trenuri, în funcţie de sezon şi de trafic, scrie Mediafax.
Cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic. Din 1 februarie va fi introdusă câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord - Constanţa, Galaţi - Constanţa şi Drobeta Turnu Severin - Timişoara Nord . Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord - Cluj Napoca prin Simeria, cu trenurile IR 1823/1824, iar trenurile IR 1621/1622 vor conecta prin Arad Bucureşti Nord de Timişoara.
Zilnic trenuri internaţionale directe vor circula de la Bucureşti Nord către Viena (cu preţuri de la 39 euro pe sens), Budapesta (de la 29 euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chişinău. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Braşov, Târgu Mureş şi Cluj-Napoca. Din Timişoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârşeţ, cu un preţ de 14 euro. "Oferta de transport pentru 2014 se bazează pe exploatarea cât mai eficientă a resurselor disponibile, în condiţiile în care CFR Călători implement