Apar din ce în ce mai multe petshop-uri, cabinete veterinare, saloane de toaletaj, spa-uri, „pensioane“ sau centre de dresură. Preocupați de bunăstarea animalului lor de companie, românii cheltuiesc, anual, peste 160 de milioane de euro ca să-și țină prietenii necuvântători bine îngrijiți
În materie de animale de companie, România clar s-a aliniat trendurilor internaţionale. Acum, spun cercetările Euromonitor, în țară există circa 11 milioane de animale de companie, dintre care mai bine de 8 milioane sunt împărțite, în mod egal, între pisici și câini. Atât de bine au copiat românii modelul occidental, încât s-au creat hoteluri de 5 stele, special concepute pentru nevoile unui... cățel sau ale unei pisici, grădinițe sau centre de dresură, unde disciplina animalului îl costă pe stăpân, într-o lună, aproape cât salariul minim pe economie. Prietenii necuvântători trebuie să arate însă și bine, așa că stăpânii îi duc și la salon. Ionuţ Mareş, directorul operaţional al Animax, liderul pieţei de petshopuri din România, găsește că e normal ca banii cheltuiți pentru animalele de companie să fie tot mai mulți pentru că, spune el, acestea devin din ce în ce mai importante în viața oamenilor, sunt „membri cu drepturi depline în familie“.
Atenți la tot ce se cere și la ce ar putea fi rentabil, cei de la Animax au deschis, în Shopping City Galați, primul lor Pet Spa&Resort (200 mp); s-au investit 200.000 de euro într-un spațiu destinat serviciilor de înfrumuseţare şi toaletare canină (Animax Pet Grooming), un centru specializat în servicii de spa pentru animale de companie (Animax Pet Spa ), plus un spaţiu de joacă pentru căţei, destinat vizitatorilor care doresc să meargă la cumpărături (Animax Dog Daycare).
Compania administrează, în total, 37 de petshop-uri, iar la sfârșitul lui 2013 rețeaua va număra cu trei în plus. La mare căutare în magazinele Animax