Branduri precumRCS-RDS, Borsec, Altex sau Mobexpert au reuşit să ajungă pe primul loc pe pieţele pe care activează şi să obţină afaceri de sute de milioane de euro, deşi au în spate o istorie de doar 15-20 de ani şi au fost create de la zero de antreprenori locali. În momentul în care unii dintre cei mai mari antreprenori români s-au apucat să îşi construiască afacerile noţiunea de brand sau branding era la fel de străină precum cea de plan de business sau de capitalism.
WikiZF: Profilul companiei RCS-RDS
Mulţi dintre ei spun că au învăţat totul din mers, iar businessul este ca un munte pe care odată ce te-ai apucat să îl urci nu te mai opreşti.
„Businessul l-am construit pas cu pas pentru că o afacere este ca un munte sau ca o scară care te atrage. Odată ce ai ajuns la jumătate nu te mai opreşti. E normal să te gândeşti că dacă ai putea să o iei de la capăt, cu informaţiile pe care le ai acum, ai face un milion de lucruri diferit“, spune omul de afaceri Dan Şucu, antreprenorul care a pus în 1993 bazele businessului Mobexpert, ajuns astăzi la afaceri de 114,5 mil. euro.
El explică însă că deşi ai putea evita o serie de greşeli luând-o de la capăt, cu siguranţă ai face altele noi. „Cred că avantajul nostru în acest business a fost că am mers mai departe în timp ce alţii au obosit.“
Dan Şucu îşi aminteşte că a pus bazele Mobexpert în 1993, brandul fiind ales la întâmplare. Iniţial el optase pentru numele Expert însă unul dintre angajaţii săi de la divizia juridică i-au spus că este prea scurt şi nu îl va putea înregistra. Mai mult, numele trebuie să cuprindă şi ceva din activitatea firmei, astfel că numele a devenit Mobexpert.
„Numele a fost ales la întâmplare, însă construcţia brandului per ansamblu am făcut-o împreună cu o agenţie de publicitate. La vremea aceea apăreau primele