Ca urmare a repetatelor amanari ale sesiunii de minimis si a neregulilor semnalate in cazul sesiunii dezastruoase de inregistrare online din luna august, Guvernul a adoptat in luna noiembrie noi reguli privind acordarea ajutorului de minimis, administrat acum de Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediu de Afaceri si Turism (AIPPIMM).
In data de 11.11.2013, Guvernul a adoptat HG 848/2013 care aduce ultimile modificari la HG 274/2013 privind acordarea ajutorului de minimis, potrivit AvocatNet.ro.
Noi criterii de eligibilitate, mai putine firme eligibile
Potrivit noii hotarari unul dintre criteriile principale de eligibilitate restrictioneaza accesul la sprijin financiar, fiind eligibile doar intreprinderile care au cel putin un an calendaristic de la infiintare la data completarii on-line a formularului de inscriere si codul CAEN pentru care solicita finantarea sa fie autorizat, cu cel putin 3 luni inaintea datei completarii on-line a formularului de inscriere.
Angajarea tinerilor absolventi de universitati – criteriu de departajare
De asemenea, noile dispozitii nu mai impun crearea unui anumit numar de locuri de munca, insa ramane obligatorie mentinerea locurilor de munca existente la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, precum si crearea si mentinerea, pe o perioada de minimum trei ani de la finalizarea investitiei, a locurilor de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele trei luni. Va trebui sa se tina cont de faptul ca in situatia in care intre angajat si angajator au existat relatii de munca in ultimul an anterior depunerii cereri de finantare, nu se considera loc de munca nou creat.
Punctajul maxim se va acorda pentru cei care infiinteaza cinci noi locuri de munca, acordandu-se 5 puncte suplimentare pentru un loc de munca ocupat de un ab