Scăderea pieţei auto din acest an şi continuarea declinului vânzărilor Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de importuri, a determinat ca 26 dintre cei 93 de dealeri existenţi la sfârşitul anului trecut să intre în insolvenţă sau să închidă businessul.
Dintre aceştia, şapte au ieşit din reţea, numărul centrelor existente scăzând de la 93 la 86 în acest an, în timp ce numărul insolvenţelor a crescut de la 14 în 2012 la 19 în acest an, potrivit datelor companiei. În anii 2009 şi 2010 reţeaua Porsche România ajunsese la 97 de centre, fiind aproape la fel de extinsă la acea vreme ca şi cea a Dacia.
„Din cauza restrângerii activităţii şi micşorării pieţelor locale, cazurile de insolvenţă au crescut. Multe dintre centrele auto au fost ridicate în baza unor investiţii bazate pe credite. Dacă ne uităm pe hartă sunt acum judeţe foarte slabe unde activitatea economică este redusă şi unde există importuri masive de second-hand”, a spus Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală. Compania va comercializa pe piaţa locală circa 16.600 de autovehicule potrivit targetului propus, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent, valoare aferentă unei cote de piaţă de aproape 25%. Anul 2013 este cel de-al doilea consecutiv în care vânzările Porsche România sunt pe minus, după ce şi în 2012 vânzările au pierdut 19% din vânzări, scăzând la 18.500 de unităţi. Pe de altă parte, în 2011 compania a fost printre puţinii importatori de pe piaţa locală care au revenit pe creştere, în timp ce per total piaţa auto locală se află în 2013 în cel de-al şaselea an consecutiv de scăderi.
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.12.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarulu