H&M, al doilea mare retailer de fashion din lume, va lansa la începutul anului viitor prima linie de articole sportive, în încercarea de a-i devansa pe rivalii principali de la Zara, scrie Bloomberg Businessweek.
Compania suedeză, care comercializează deja lenjerie de corp semnată de fotbalistul David Beckham, va asigura echipamentul sportivilor suedezi care vor participa la Jocurile Olimpice de Iarnă, care se vor desfăşura în 2014 în oraşul Soci, în Rusia.
Noul proiect al H&M îi va aduce o serie de avantaje grupului suedez în faţa celui mai mare rival, Zara, deţinut de grupul spaniol Inditex, care nu şi-a îndreptat încă atenţia către articole sportive.
Pe de o parte, notează Businessweek, costurile pentru fabricarea acestei linii vestimentare vor fi scăzute, întrucât H&M nu va folosi fibre naturale precum bumbac sau caşmir. Retailerul optează pentru polyester, spandex şi nylon, materiale ieftine, elastice şi eficiente.
Pe de altă parte, linia de articole vestimentare pentru sport se poate menţine mai mult timp pe piaţă, întrucât presiunea de a fi la modă în sala de fitness nu este foarte mare. Aşadar, articolele nevândute într-un sezon pot fi comercializate cu uşurinţă şi în următorul.
Piaţa articolelor şi echiamentelor sportive este una competitivă. H&M, al doilea mare retailer de îmbrăcăminte va concura cu producători precum Nike, Gap sau Adidas.
H&M concurează pe segmentul de fashion cu Zara, însăspaniolii deţin la nivel mondial de două ori mai multe magazine decât grupul suedez.
Companiile sunt prezente şi în România, H&M cu 30 de magazine, în timp ce Inditex deţine aproape 100 de magazine deschise sub brandurile Zara, Bershka, Pull and Bear şi Stradivarius, dintre care 21 sunt Zara.
H&M, al doilea ma