Oamenii sunt exigenţi şi taxează mediocritatea cu indiferenţă
2013 a fost încă un an de scădere pentru piaţa de publicitate din România şi nici 2014 nu va fi unul mai bun. Cu toate acestea, au existat campanii publicitare care au primit premii importante la festivalurile internaţionale.
Adrian Boţan, Creative Partner în cadrul McCann Bucharest, a declarat, pentru Curierul Naţional, că piaţa de publicitate este aliniată cu încrederea românilor într-o redresare economică şi disponibilitatea lor de a consuma. "Deci în 2013 am văzut scădere pentru încă un an. Pe piaţa media, digitalul este singurul sector în creştere, şi aici am văzut o oportunitate de a investi în inovaţie", ne-a explicat acesta.
Potrivit lui, agenţia pe care o reprezintă a încercat să compenseze scăderea internă prin faptul de a fi mai înclinaţi către planul regional unde încearcă să valorifice reputaţia de cea mai creativă agenţie din Europa Centrală şi de Est. "Anul acesta am adăugat o nouă dimensiune fiind recunoscuţi cea mai creativă reţea la Golden Drum", a completat el.
Oportunităţi de extindere
Piaţa de publicitate va stagna şi în 2014. "Noi însă vom continua expansiunea regională şi sperăm să vedem aproximativ 30% din businessul nostru pe regional. În plus vom continua să investim în digital", ne-a mai spus Adrian Boţan.
Conform lui, principala problemă a acestui an a fost reprezentată de "regularizarea" pe piaţa media. "Vedem în problema aceasta oportunităţi de a creşte bugetele investite direct în creativitate şi crearea de content direct de către branduri. Şi cred că asta va deschide noi oportunităţi de colaborare între creatorii de conţinut, marketeri şi agenţii", a afirmat creativul McCann.
Publicitatea - un ambasador bun
Cătălin Dobre, Executive Creative Director, a explicat pentru Curierul Naţional, că