Compania Ford testeaza in prezent o masina care se conduce singura. Noul pas din partea celor de la Ford vine in contextul in care ei au dotat multe modele de pe piata cu tehnologii care sporesc mult independenta masinii fata de soferul ei.
Acum, Ford testeaza un prototip de masina care se conduce singura. Numele ei este Automated Fusion Hybrid Research Vehicle, aceasta fiind creata in colaborare cu Universitatea din Michigan, SUA, si cu compania State Farm, scrie cnet.com.
Modelul Ford Fusion din 2013 ofera deja dotari care pot controla masina in caz de urgenta, fara interventia soferului. Ea poate fi oprita si chiar readusa pe banda de mers corecta, atunci cand este cazul, iar soferul nu o poate face.
Masina testata in prezent include printre dotari patru senzori cu infrarosu, denumiti LiDAR (Light Detection And Ranging). Acest sistem scaneaza drumul de 2,5 milioane de ori pe secunda. Tenologia foloseste aceeasi metoda utilizata de delfini in privinta undelor sonore. In plus, sistemul alcatuieste o harta 3D a mediului inconjurator cu ajutorul scanarii cu lumina infrarosie.
Uimitor este faptul ca senzorii sunt atat de sensibili, incat pot face diferenta intre o sacosa de hartie si un animal mic, la o distanta echivalenta cu un teren de fotbal. Compania State Farm ajuta Ford sa creeze un sistem de asistare a soferului prin care sa se reduca mult situatiile de impact frontal al masinii.
Compania Ford testeaza in prezent o masina care se conduce singura. Noul pas din partea celor de la Ford vine in contextul in care ei au dotat multe modele de pe piata cu tehnologii care sporesc mult independenta masinii fata de soferul ei.
Acum, Ford testeaza un prototip de masina care se conduce singura. Numele ei este Automated Fusion Hybrid Research Vehicle, aceasta fiind creata in colaborare