Clienţii IKEA Băneasa care au achiziţionat în ultimii ani lampa de perete pentru copii Smila sunt rugaţi să contacteze personalul magazinului pentru a primi gratuit un set de reparaţii, anunţă reprezentanţii companiei. Decizia a fost luată la nivel global după ce un copil de 17 luni din Marea Britanie şi-a pierdut viaţa strangulat cu cablul de la lampă.
„Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa le recomandă tuturor clienţilor care au acasă o lampă SMILA să verifice imediat dacă lampa şi cablul sunt corect fixate pe perete. Verificarea este necesară pentru a se asigura că atât lampa, dar mai ales cablul nu se află la îndemâna copiilor“, se arată într-un comunicat al companiei.
Reprezentanţii retailerului suedez îi roagă pe clienţii care au achiziţionat o astfel de lampă de perete în România să contacteze Departamentul Relaţii Clienţi al magazinului IKEA din Zona Comercială Băneasa, pe adresa de email info.bucuresti.ro@IKEA.com sau la numărul de telefon 0746 MYIKEA (0746.69.45.32), pentru a primi gratuit un set de reparaţii. Setul conţine o etichetă de avertizare, instrucţiuni de siguranţă şi adezivi pentru fixarea cablului pe perete.
Compania IKEA Group a decis rechemarea acestui produs pentru reparaţii în toate magazinele din lume. Numărul total al lămpilor SMILA vândute în magazinele IKEA din toată lumea a fost de 23,3 milioane de bucăţi, din 1999 până în prezent. În mai 2013, compania IKEA Group a sistat comercializarea lămpilor SMILA la nivel global. În iulie 2013, compania a iniţiat o acţiune de informare a clienţilor cu privire la lămpile SMILA.
Magazinul IKEA din România a vândut 22.500 de lămpi SMILA, începând din anul 2007 la preţuri de până la 24,99 lei/ bucată, şi nu a primit nicio sesizare cu privire la acestea, potrivit datelor oferite de reprezentanţii companiei.
„Cablul nefixat al lămpii poate