O piesă concepută din iubire, cu iubire şi despre iubire a fost jucată tot cu iubire pe scena Teatrului Metropolis chiar de ziua naşterii celui pentru care a fost scrisă: Radu Beligan. Aşadar, la 14 decembrie, când acest fenomen al teatrului românesc a împlinit 95 de ani, s-a dat premiera spectacolului “Lecţia de violoncel”: autor – Mona Radu; protagonist – Radu Beligan, într-o relaţie de dragoste cu ceilalţi actori din distribuţie, Lamia Beligan, Marius Manole şi Tania Popa (va juca pe acelaşi rol şi Rodica Ionescu); regizor – Felix Alexa. Începutul reprezentaţiei – 19:00; durata – aproximativ o oră şi 40 de minute.
Relaţia de dragoste între actorii de pe scenă era de fapt relaţia profesionistă. Să joci lângă un titan al teatrului poate fi un risc, cu atât mai mult cu cât celebritatea lui uşor ar adumbri interpretarea celorlalţi. Un atent observator de teatru nu are cum să nu remarce însă că fineţea jocului, inteligenţa, răspunderea pentru arta pe care o face şi o trăieşte de mai bine de 75 de ani Radu Beligan îl fac inegalabil astăzi pe acest artist dar îi şi ajută pe ceilalţi colegi de scenă. Piesa, scrisă “special pentru Maestrul Beligan şi pentru fiica lui, Lamia”, după cum mărturiseşte autoarea, este construită în aşa fel încât pesonajul central, senatorul George Popa, să fie materialul fluid care să închege povestea formată din granule de viaţă (alte trei personaje) ce se pot risipi. Impresionantă este relaţia lui Radu Beligan cu fiecare dintre interpreţii celorlalte personaje, Lamia Beligan, în rolul Evei, actriţă şi soţia lui George care e cu 20 de ani mai tânără decât el, Marius Manole, jucându-l pe Radu, profesorul de violoncel la care vine Eva să ia lecţii, şi Tania Popa, întruchipând-o pe Gabriela, doctoriţă, nevasta lui Radu, care descoperă că între soţul său şi nevasta senatorului există o relaţie de dragoste. E o lecţie de actorie, această