Tot mai mulţi tineri se mută la ţară şi vor să înceapă o afacere cu fonduri europene, iar cei mai mulţi s-au orientat către zona montană şi de deal, unde se pot face ferme mici. De anul viitor, în premieră, Uniunea Europeană dă bani şi pentru înfiinţarea de lanţuri mici de magazine în care să se comercializeze produse tradiţionale, indiferent de zonă, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă, la Sibiu, Nicolae Popa, directorul general adjunct al APDRP. „Din ce am constatat noi, există cereri foarte multe pentru zona montană şi zona de deal, acolo unde nu sunt ferme mari. (...) de exemplu în judeţul Alba, în Munţii Apuseni, nu există niciun abator, nicio făbricuţă de lapte. (...) şi un lucru foarte important pe care l-am văzut acum şi pentru prima dată o să-l practicăm în programul nostru 2014-2020, se vor da bani de la UE pentru lanţuri de magazine. Lanţuri scurte de magazine, în aşa fel ca să scurtăm drumul de la producător la consumator, iar acele produse tradiţionale, specifice zonei, să ajungă cât mai repede la consumator”, a spus Nicolae Popa. Acesta recunoaşte că „micul producător sau micul fermier nu va ajunge niciodată la marile retailuri sau nu va avea posibilitatea financiară să ajungă la marile retailuri. Lumea s-a plâns de treaba asta, că nu poate să îţi creeze o reţea de magazine ca să-şi vândă propriile produse”. În România, până în prezent, toate fabricile de prelucrare a laptelui şi cărnii, cu fonduri UE, s-au făcut numai în zona urbană, nimeni nu s-a orientat către zona montană, deşi cei care investesc la munte pot beneficia de 70 la sută sumă nerambursabilă.
Tot mai mulţi tineri se mută la ţară şi vor să înceapă o afacere cu fonduri europene, iar cei mai mulţi s-au orientat către zona montană şi de deal, unde se pot face ferme mici. De anul viitor, în premieră, Uniunea Europeană dă bani şi pentru înfiinţarea de lanţuri mici de magazine