Modernizarea infrastructurii feroviare trebuie să permită trenurilor de călători să circule cu 160 km/h, spune ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, care admite că nu ştie dacă această viteză este atinsă în prezent în România pe reţeaua feroviară, dar că ţinta ar fi fezabilă, fără furturi.
"În momentul de faţă, trenurile de marfă, cel puţin, circulă cu puţin peste 40 de kilometri la oră. Reabilitare înseamnă ca în urma acestor intervenţii, trenurile de marfă să circule cu 120 de kilometri la oră şi trenurile de călători cu 160 de kilometri la oră", a spus ministrul la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, răspunzând unei întrebări privind lucrările de reabilitare la reţeaua feroviară.
Dintre proiectele derulate de minister pe acest segment, anul viitor va fi finalizată modernizarea a 204 kilometri de linie ferată, pe tronsoanele Sighişoara - Simeria şi Radna - Curtici, potrivit ministrului.
Ministrul a spus că nu ştie dacă sunt în România, în prezent, trenuri care să circule cu viteza de 160 de kilometri la oră, dar că aceasta ar putea fi o ţintă fezabilă dacă nu ar exista "şi alte inconveniente, obstacole".
"Ştiţi că pe ruta Bucureşti – Constanţa, cel puţin la începutul anului, au fost câteva probleme (...) de siguranţă, furturi. Au fost aceste furturi, nu numai pe Bucureşti – Constaţa, mult mai multe furturi decât cele pe Bucureşti – Constaţa au fost pe Bucureşti – Ploieşti. S-au rezolvat, vreau să vă spun că cel puţin faţă de 2012, s-au redus cu 50% aceste incidente, pentru că s-a intervenit cu poliţia, cu jandarmii", a spus ea.
Ea a arătat că după reducerea furturilor, viteza trenurilor a crescut, iar durata unei călătorii pe care a făcut-o de la Bucureşti la Constanţa a fost de aproximativ două ore şi 20 de minute.
În prezent sunt în execuţie mai multe proiecte de modernizare, iar tronsoanel