Puntea cuirasatului Marat roia cu marinari. Deasupra lor, avionul Stuka pilotat de Rudel intrase in picaj. Srapnelul antiaerienelor il sufocau. Dar era prea tarziu.
De la nici 300 de metri lanseaza bomba care loveste in plin cuirasatul. Tragand de mansa cu putere pilotul german reuseste sa iasa din picaj la nici trei metri de apa, spre disperarea mitraliorului sau. Privind in urma vede nava sovietica cum spumega flacari si fum. In scurt timp se si scufunda.
Era doar inceputul pentru Hans Ulrich Rudel, care va deveni cel mai decorat militar al Germaniei din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Incepand cu invazia Poloniei si incheind cu prabusirea Berlinului, Rudel a efectuat 2.350 de misiuni in care a distrus peste 2.000 de tinte, de la vehicule blindate si de transport sau baterii de artilerie pana la nave de desant. Nu degeaba va fi numit Vulturul Frontului de Est.
Rudel a pilotat indeosebi aparate Junkers Ju 87, numite colocvial si Stuka. Ele erau avioane de bombardament in picaj cu doua locuri, unul pentru pilot si unul pentru mitralior, care s-au dovedit unele dintre armele de razboi emblematice pentru cel de-al Treilea Reich. Nu doar precizia lor remarcabila, dar si sunetul inspaimantator pe care il faceau cand intrau in picaj le-au transformat in mijloace excelente de teroare psihologica, iar in mainile unui pilot talentat ca Rudel deveneau o arma si mai redutabila.
Succesul sau s-a datorat nu in mica masura si curajului sau de-a dreptul nebunesc. Obisnuia sa intre in picaj de la distante mici si sa astepte pana in ultima secunda posibila inainte sa atace. De multe ori ridica aparatul si scapa la doar cativa metri de pamant.
Cu totul remarcabil, el nu a fost doborat niciodata in lupta de un alt avion, ci numai de antiaeriene, de nu mai putin de 32 de ori.
Lev Shestakov impotriva lui Ha