Noul consultant pentru privatizarea CFR Marfă va fi anunţat în februarie 2014 şi ar putea fi o bancă de investiţii care să ajute şi la reorganizarea companiei astfel încât aceasta să nu mai fie pe pierdere la momentul la care se va semna vânzarea pachetului majoritar de acţiuni, a declarat ministrul Transporturilor Ramona Mănescu, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de ProTV şi pe voyo.ro.
"Ar fi de preferat ca acest consultant să aibă pe de o parte o experienţă dovedită în transporturi. Din punctul meu de vedere consultantul ar trebui să fie un consultant de nivel internaţional, un jucător mare. Să aibă experienţă în astfel de tranzacţii, privatizări, achiziţii. În afară de faptul că trebuie să creeze această poveste a companiei în aşa fel încât să poată fi vândută cât mai bine şi să putem obţine un preţ cât mai bun, aş vrea ca acest consultant să fie şi un consultant care să poată să vină cu soluţii pentru rentabilizarea, restructurarea companiei, împreună cu managementul privat, în aşa fel încât compania, atunci când va fi privatizată, să arate altfel, măcar să nu mai fie pe pierdere", a explicat Mănescu.
Ministrul Transporturilor a precizat că se concentrează pe noua tentativă de privatizare, dar şi că la procedura anterioară, singura decizie pe care a trebuit să o ia a fost dacă "mergem mai departe sau ne oprim".
"Din punct de vedere legal nu aveam cum să continuăm. Pe de o parte erau câteva clauze care nu au fost îndeplinite, deci nu puteam să continuăm contractul. Pe de altă parte nu puteam promova acea hotărâre de guvern care să prelungească termenul peste termenul agreat cu FMI-ul, trecut în strategia de privatizare. Nu aveam cum să facem acest lucru", a explicat ea.
Eşecul privatizării CFR Marfă: "Putem spune că a fost o scăpare a statuluI"
Întrebată dacă eşecul privatizării CFR Marfă poate fi considerat o gr