După ce şi Comisia Europeană a dat „undă verde” alocării unei finanţări nerambursabile de de 82,7 milioane de euro, pentru realizarea lucrărilor la întreaga ocolitoare a Braşovului, Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale (CNADNR) a lansat licitaţia şi pentru dublarea celui de-al doilea tronson al centurii. Acesta face legătura între DN 11 (ieşirea din Braşov spre Hărman) şi DN 13 (ieşirea din Braşov spre Târgu Mureş, dar şi noul tronson de ocolitoare spre Ghimbav )şi a fost deschis traficului încă din vara lui 2009. Acesta a fost realizat de Primăria Braşov, dar numai cu câte o singură bandă pe sens, doar la poduri şi pasaje fiind turnaţi pilonii în vederea dublării.
Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni.
Tronsonul II are 6,4 km, iar o parte din infrastructura pentru dublare e realizată!
În cei 6,4 km de şosea, care au fost finalizaţi în aproximativ 15 luni, s-au investit 81,8 milioane de lei, adică 18 milioane de euro, la acea vreme. Acum, pentru proiectarea şi executarea dublării acestui tronson, astfel încât să se poată circula în regim de autostradă ca şi pe celelate două segmente, costurile sunt estimate la 128.816.763,76 de lei, fără TVA, conform anunţului de selecţie a ofertelor lansat de CNADNR, adică aproape 29 de milioane de euro. Practic costul construcţiei unei noi şosele paralele cu două benzi este cu aproape 60% mai mare decât costul iniţial al proiectul