Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, consideră că Grup Feroviar Român (GFR) nu avea toți banii pentru preluarea companiei de stat CFR Marfă.
„Eu nu cred că aveau banii să plătească, chiar nu cred că aveau banii. Probabil că aveau promisiuni. Probabil că aveau deja angajamente cu bănci, cu bănci de investiţii, dar nu cred că aveau toţi banii la momentul respectiv”, a declarat Mănescu, la ProTV. Ministrul Mănescu a afirmat că garanția de 10 milioane de euro nu a fost deocamdată returnată GFR. Conform oficialului român, de negocieri se ocupă Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor și șef la comisiei de privatizare CFR Marfă. „I-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie, nu se va da această garanţie”, a adăugat ministrul liberal.
Ramona Mănescu a explicat că singura decizie pe care a trebuit să o ia în privința CFR Marfă a fost dacă privatizarea continuă sau se oprește pe 14 octombrie. Ea a amintit că procedura nu ar fi putut continua pentru că au existat unele clauze neîndeplinite precum lipsa avizului de la Consiliul Concurenței și a acceptului din partea unor bănci creditoare. De asemenea, termenul convenit cu Fondul Monetar Internațional (FMI) nu putea fi prelungit.
Potrivit oficialului din Guvernul Ponta, procedura de privatizare a fost reluată și are termenul de finalizare mai 2015. În acest sens, urmează să fie ales un consultant legal până la sfârșitul lunii februarie 2014.
Compania GFR a fost declarată câștigător al procesului de privatizare a CFR Marfă, după ce a oferit un preț de 202 milioane de euro pentru 51% din acțiuni. Tranzacția a eșuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliu