Ministerul Transporturilor intenţionează să "scoată de la naftalină" un proiect mai vechi, în parteneriat public-public cu autorităţile din Belgia pentru renovarea Gării de Nord şi transformarea acesteia într-un centru multi-modal, a declarat ministrul Ramona Mănescu, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de ProTV şi pe voyo.ro.
"Există un proiect de acest fel. Am reluat discuţiile cu partea belgiană, pentru că erau un pic nemulţumiţi de faptul că s-a tărăgănat, partea română, respectiv CFR Infrastructură, nu a venit cu nişte propuneri concrete", a arătat ministrul.
Centrul ar urma să cuprindă o autogară, linii de transport public, autobuze, taximetre, o parcare subterană şi mai multe magazine, după modelul gării din Bruxelles.
"Deocamdată se discută despre constituirea unei societăţi româno-belgiene. Aceasta ar fi o variantă, constituirea unei societăţi 50% române, 50% belgiană, statutul societăţii şi modul de colaborare", a precizat Mănescu.
Directorul geneneral al CFR SA, George Micu, declara la jumătatea lunii trecute că proiectul de modernizare s-ar ridica la circa 1,5 miliarde de euro.
"În Gara de Nord investiţiile sunt uriaşe. În prezent se derulează discuţii pentru un proiect mare privind modernizarea Gării de Nord, dar nu pot să avansez cifre exacte, pentru că încă suntem în studiu. Se intenţionează ca, în colaborare cu o firmă belgiană, să existe un acord între Guvernul României şi Guvernul Belgiei, să se facă investiţii pe fonduri europene în Gara de Nord, în sensul ca această gară să nu mai fie terminus, ci gară de tranzit", spunea Micu la acea dată, citat de Mediafax.
El a precizat că acest lucru înseamnă că toate liniile din gară vor trebui îngropate, vor fi subterane, şi astfel tot spaţiul va fi utilizat comercial mult mai bine, aşa cum se întâmplă în toate marile capitale europene.
"Se intenţi