Vânzările de camere foto din România şi-au continuat în acest an declinul, în special pe fondul reducerii vânzărilor de camere foto compacte, cu preţ mai mic şi performanţe mai slabe, pe care consumatorii tind să le înlocuiască cu smartphone-uri şi tablete, însă anumite nişe din piaţă înregistrează o tendinţă pozitivă, care se va menţine şi în anii următori, consideră Lucian Rădulescu, Country Head Sony România, Bulgaria şi Republica Moldova.
Unul dintre aceste segmente de piaţă este cel al aparatelor mirrorless, o categorie de camere foto ce rivalizează la performanţe cu echipamentele profesionale (DSLR) însă având o greutate şi dimensiuni semnificativ mai reduse. „Segmentul mirrorless a crescut anul acesta mai mult de dublu, însă a crescut foarte mult în zona de produse ieftine, sub 2.000 lei. Pe de o parte piaţa este în creştere, ceea ce este bine pentru categorie, pentru că înseamnă că tot mai mulţi oameni acceptă genul acesta de produs - calitate într-un corp compact. Pe de altă parte există însă o eroziune a preţului mediu destul de accelerat. Acest lucru este însă normal până când piaţa va ajunge să se stabilizeze. Estimăm că segmentul de mirrorless va creşte în continuare anul viitor, probabil cu circa 70%“, a declarat Rădulescu.
Piaţa aparatelor foto mirrorless s-a situat anul trecut la 2.000 de bucăţi, a adăugat el, a ajuns anul acesta la 4.000 de unităţi, iar în 2014 probabil se vor vinde până în 8.000 de bucăţi. Continuarea pe ZFCorporate
Vânzările de camere foto din România şi-au continuat în acest an declinul, în special pe fondul reducerii vânzărilor de camere foto compacte, cu preţ mai mic şi performanţe mai slabe, pe care consumatorii tind să le înlocuiască cu smartphone-uri şi tablete, însă anumite nişe din piaţă înregistrează o tendinţă pozitivă, care se va menţine şi în anii următori, consideră Lucian Rădulescu, Coun