Ministerul Transporturilor nu doreşte să cedeze portul Constanţa autorităţilor locale deoarece este un obiectiv strategic, de interes naţional, şi trebuie tratat ca atare, a afirmat Ramona Mănescu, ministrul de resort, în cadrul emisiunii „După 20 de ani“ de la Pro TV.
„Eu nu vreau să dau portul şi domnul Mazăre (Radu Mazăre, primarul Constanţei - nr.) ştie lucrul acesta, chiar dacă se supără pe mine, asta este. (...) Porturile au proiecte în derulare, pe fonduri europene, odată ce schimbi administratorul, se încheie contractul, pierzi fondurile europene, sunt proiecte care au fost finalizate dar nu a trecut perioada de graţie de 5 ani, deci orice modificare presupune returnarea fondurilor care au fost investite. Apoi, avem un proiect integrat, acesta de care vă spuneam, pe care vrem să-l începem în 2014. Ar fi fost pus în pericol, pentru că un proiect integrat trebuie gestionat într-un mod integrat şi nu fărâmiţat în mii de bucăţele, care mai apoi nu ştim cine şi cum le administrează şi le gestionează“, a spus ministrul.
Premierul Victor Ponta a declarat la mijlocul lunii noiembrie că discuţia finală privind descentralizarea porturilor va avea loc în USL, el subliniind că procesul de descentralizare nu are în vedere marile porturi, ci pe cele mici, care nu au trafic, activitate economică şi nici resurse financiare.
La 8 noiembrie, premierul a afirmat, referindu-se la descentralizarea Portului Constanţa, că se va proceda ca în cazul marilor porturi europene, prin listare la bursă, Guvernul şi autoritatea locală urmând să deţină participaţii minoritare.
Întrebat dacă Portul Constanţa va trece la Primăria Constanţa, Ponta a precizat: „Portul Constanţa, pentru că este un loc atât de important pentru România, pentru toată Europa, pentru ceea ce vrem să facem, noua Cale a Mătăsii, cred că trebuie să îmbine autoritate locală, autoritate centrală