Cântăreaţa de origine americană Beyonce a surprins fanii şi criticii de muzică cu lansarea celui de-al cincilea album solo de studio care cuprinde 14 piese noi şi 17 videoclipuri. Lansarea a provocat agitaţie pe reţeaua socială Twitter, marcând sfârşitul unui an în care aceasta şi-a coregrafiat atent revenirea în muzică, scrie Reuters.
Beyonce (32 de ani), câştigătoare a mai multor premii Grammy, a declarat că lansarea noului ei album s-a vrut a fi într-un mod inedit, cu scopul de a stabili relaţii mai strânse cu fanii. După ce aceasta a anunţat lansarea albumului, materialul discografic a fost disponibil imediat, la nivel mondial, în format digital, pe iTunes, ceea ce a făcut ca etapa publicităţii în avans, strategiile de marketing sau comentariile criticilor să fie evitate.
Beyonce a adoptat această tactică inedită în aceeaşi măsură în care partenerul ei, raperul Jay Z, şi-a lansat albumul „Magna Carta Holy Grail“ la începutul acestui an printr-un acord cu Samsung prin care a permis unui număr de un milion de utilizatori de telefoane tip Galaxy să descarce exclusiv albumul său înainte de lansarea oficială. Revista „Bilboard“, citând surse de specialitate, a stabilit că în termen de trei ore de la lansarea albumului au fost vândute peste 80.000 de exemplare.
5.300 de mesaje pe minut în reţeaua Twitter
Vineri după-amiază, versiunile explicită şi cenzurată ale albumului intitulat simplu „Beyonce“ s-au clasat pe locul unu, respectiv pe locul doi în topurile de vânzări iTunes. Mai mult, lansarea albumului a provocat agitaţie pe reţelele sociale, fanii devotaţi ai artistei postând mesaje încă de dinainte de lansarea materialului. Imediat după anunţul lansării, Twitter a raportat peste 1,2 milioane de mesaje în numai 12 ore legate de difuzarea materialului, cu un vârf de 5.300 de mesaje pe minut.
„Sunt atât de multe lucruri care se interpun î