Grup Feroviar Roman (GFR) ar fi avut doar promisiuni de la bănci, consideră Ramona Mănescu, care afirmă că ministerul încă nu a înapoiat companiei garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare. Sursa: NICU DÎRDÎIAC
Ministrul Transporturilor Ramona Mănescu a declarat, ieri, în cadrul unei emisiuni de la Pro Tv, că reprezentanţii firmei GFR, care au vrut să cumpere CFR Marfă SA, nu aveau concret banii pentru cumpărarea companiei, ci doar nişte promisiuni de la bănci. "Eu nu cred că aveau banii să plătească, chiar nu cred că aveau banii. Probabil că aveau promisiuni. Probabil că aveau deja angajamente cu bănci, cu bănci de investiţii, dar nu cred că aveau toţi banii la momentul respectiv", a afirmat ministrul.
"Eu nu negociez nimic"
Cu privire la garanţia de 10 milioane de euro depusă de către GFR când s-a înscris pentru licitaţia la CFR Marfă, ministrul Ramona Mănescu a precizat că banii nu au fost înapoiaţi Grupului Feroviar Român: "Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi şef al Comisiei de privatizare a CFR Marfa, n.r.), care este în subordinea mea şi care are discuţii cu GFR-ul. Eu i-am dat mandatul, aşa cum au spus consultanţii privatizării, să înapoieze această garanţie. Acum, probabil că încă discută cu GFR-ul, nu ştiu să vă spun dacă până la urmă se va da această garanţie". Ministrul a spus că după preluarea mandatului la Transporturi nu a trebuit să poarte negocieri legate de privatizare, întrucat acestea erau deja finalizate.
Trenuri rapide
Ministrul Transporturilor consideră că modernizarea infrastructurii feroviare trebuie să permită trenurilor de călători să circule cu 160 km/h. Mănescu afirmă că nu ştie dacă această viteză este atinsă în prezent în România pe reţeaua feroviară, dar că ţinta ar fi feza