Un tren nou de metrou a ajuns în Capitală la sfârşitul săptămânii trecute, iar în primele luni ale anului viitor, bucureştenii vor avea la dispoziţie cinci noi metrouri. Acestea fac parte din proiectul de modernizare a Metrorexului, urmând ca alte 14 garnituri bucureştene să fie înlocuite de noile trenuri spaniole.
Aurel Radu, directorul Metrorex, a declarat, pentru „Adevărul“, că noile trenuri CAF vor fi puse în circulaţie până în luna mai a anului viitor, iar odată ce o garnitură va fi introdusă în subteran, alta veche va fi retrasă. „Este de fapt un proces de modernizare în care am intrat şi în care vom încerca uşor-uşor să înlocuim toate trenurile pe care le avem acum“, a spus Radu.
Înainte ca trenurile să fie puse în funcţiune, acestea vor fi supuse mai multor teste şi probe de anduranţă, urmând să circule fără călători în jur de 20.000 de kilometri.
97 de milioane de euro
Într-o primă fază, în Bucureşti vor ajunge 16 trenuri noi, iar primele patru provin integral din Spania, în timp ce restul de 12 urmează să fie montate la Atelierul CFR Griviţa. Pentru cele 16 garnituri s-au plătit 97 de milioane de euro, fără TVA, achiziţie prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009.
În ceea ce priveşte banii, aceştia provin atât din bugetul de stat cât şi din credite BEI, iar cele 97 de milioane de euro nu conţin TVA, iar pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a cumpărat, cu peste 4.900.000 de euro, 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a noilor trenurilor.
Locuri pentru biciclete
Imediat ce noile trenuri vor intra în funcţiune, vor putea transporta 1.202 bucureşteni, întinzându-se pe o lungime de 114 metri. Acestea au câte două locuri special amenjate pentru persoanele cu mobili