Ramona Mănescu, care se află de trei luni şi jumătate la conducerea Ministerului Transporturilor, cu un buget de puţin peste 6 miliarde de lei (circa 1,4 miliarde de euro), a spus la emisiunea „După 20 de ani“, difuzată duminică de Pro TV, că până acum nu a văzut la companiile feroviare un plan de restructurare, reorganizare şi rentabilizare „care să fie într-adevăr convingător, aşa cum am discutat cu FMI“.
La CFR Călători a fost instituit management privat în martie anul acesta, în funcţia de director general fiind numit Valentin Dorobanţu (fost angajat la CNADNR), iar în cea de preşedinte Alexandra Gătej (fost CEO al Unilever South Central Europe şi fost consilier prezidenţial), în timp ce la CFR SA
s-a instituit din aprilie, George Micu (fost şef la CFR Marfă) fiind adus pe funcţia de director general.
„S-a pus problema ca CFR Marfă să intre în insolvenţă şi CFR Călători, toate companiile. FMI a propus şi eu am respins ideea din start. FMI a acceptat această obiecţie cu condiţia ca noi să restructurăm, să rentabilizăm, să dovedim că putem şi fără să intrăm în insolvenţă“, a spus Ramona Mănescu, de profesie jurist, care din 2007 până la preluarea funcţiei de ministru al transporturilor a fost europarlamentar din partea PNL. Ministerul pe care îl conduce are în subordine infrastructura feroviară, aeroportuară, navală şi de metrou.
Companiile din subordinea ministerului au datorii mari, „560 de milioane de lei doar pentru energie, 350 de milioane de lei plăţi restante - arierate acumulate de CFR Călători şi pe cale de consecinţă CFR Infrastructură, din plata asigurărilor sociale şi ajutoare către persoanele cu dizabilităţi, pensionari“.
Termenul de rentabilizare a companiilor feroviare este finalul anului viitor, potrivit ei, care a precizat că speră ca managerii companiilor în cauză să vină cu planuri de rentabilizare. „