Grup Feroviar Român nu se aştepta ca formalităţile de restituire a garanţiei de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare a CFR Marfă să dureze atât de mult şi apreciază că este o problemă tehnică pe care Ministerul Transporturilor trebuie să o rectifice cât mai repede.
" Însuşi ministrul Transporturilor a declarat public şi oficial că, potrivit contractului de privatizare, părţile trebuie repuse în situaţia iniţială, ceea ce înseamnă inclusiv eliberarea scrisorii de garanţie, punct de vedere susţinut şi de opinia consultanţilor MT în privatizare. Mai mult, nu există niciun motiv şi nicio prevedere procedurală care să prevadă că banii pot să fie eliberaţi doar parţial. În cazul în care privatizarea nu a putut fi finalizată, atât contul escrow în valoare de 20,2 milioane euro, cât şi garanţia de 10 milioane euro, trebuie eliberate. Având în vedere că procedura de privatizare a fost terminată încă din luna octombrie, iar contul escrow a fost deja eliberat, Grup Feroviar Român nu se aştepta ca formalităţile să dureze atât de mult, dar are încredere că reprezentanţii Ministerului Transporturilor vor urgenta finalizarea procedurii, pentru a permite restituirea garanţiei, conform legii", se arată într-un comunicat al GFR.
Reacţia este urmare a declaraţiilor ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, din emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV, conform cărora ministerul încă nu a înapoiat companiei deţinute de omul de afaceri Gruia Stoica garanţia de 10 milioane euro depusă în cadrul procesului de privatizare.
"Eu nu negociez nimic. De lucrul acesta se ocupă în continuare domnul Ghibu (Cristian Ghibu, secretar de stat în ministerul Transporturilor şi şef al comisiei de privatiz