Ministrul Transporturilor afirma ca exista mai multe proiecte care si-ar dori sa intre in istorie, iar unul dintre acestea, pe care spera sa-l finalizeze in perioada mandatului, vizeaza modernizarea porturilor de pe Dunare, care beneficiaza de fonduri europene de 750 milioane euro.
“Sunt foarte multe proiecte care mi-as dori sa intre in istorie, dar unul dintre ele, pe care sper sa-l pot duce la bun sfarsit, este cel care se refera la coridorul Dunare ¬ Main ¬ Rin, spre exemplu, si proiectul integrat prin care nu numai ca facem Dunarea navigabila si cu potential foarte mare din punct de vedere economic, dar putem sa modernizam toate porturile care sunt la Dunare, sa le modernizam in sensul in care facem centre multimodale, intermodale, logistice”, a declarat ministrul Transporturilor la emisiunea “Dupa 20 de ani”, difuzata duminica de Pro TV, potrivit Mediafax.
Ea a raspuns astfel unuia dintre moderatori, care a dorit sa afle ce proiect ar putea “intra in istorie” finalizat de ea ca ministrul al Transporturilor.
“Proiectul acesta urmeaza sa fie realizat din Connecting Europe Facility, avem alocat 750 milioane euro pentru acest proiect, este un proiect integrat, pentru ca nu vorbim doar de cai navigabile, vorbim si de refacerea porturilor si centrele logistice care vor fi in porturi”, a precizat ministrul.
Ministerul Transporturilor a anuntat in octombrie ca are la dispozitie 1,3 miliarde de euro, bani europeni, care vor fi utilizati pentru reabilitarea caii ferate Craiova-Calafat, investitie de 400 milioane euro, si pentru modernizarea celor 16 porturi dunarene si maritime.
Manescu a afirmat, raspunzand unor intrebari, ca nu doreste ca ministerul Transporturilor sa cedeze portul Constanta, care este un obiectiv strategic, de interes national, si trebuie tratat ca atare.
“Eu nu vreau sa dau portul si domnul Mazare (Radu Mazare, prim