Una dintre cele mai mari investiții în infrastructură din județul Brașov este construirea barajului de la Mândra, care va duce la apariția lacului artificial Veneția.
Aici s-au investit aproximativ 110 milioane de euro până la această oră, raportat la proiectul din 2004.
„Avem discuții avansate pentru continuarea lucrărilor la barajul de pe Olt, cu partea de hidrocentrală la Mândra. Având în vedere presiunea care există pe bugetul mațional, soluția a fost idenfiticarea de investitori străini. Cu sprijinul direct al dlui. ministru Constantin Niță, am avut întâlniri preliminarii cu reprezentanții mai multor companii din China, Cehia și Rusia, care sunt foarte interesate de proiectul Consilului Județean. Ne mai trebuie la această oră cel puțin 60 de milioane de euro pentru a finaliza acest proiect“, a declarat pentru newsbv.ro vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Mihai Popa.
Proiectul barajului de la Mândra – lacul Veneția – va fi unul integrat, care rezolvă mai mult probleme. Nu este vorba doar de producerea de energie electrică, ci și de respectarea normelor de mediu, aici existând o arie protejată, asigurarea apei necesare pentru agricultură (atât în zona Făgărăașului, cât și la Sud de Crpați, existând o rețea de canale de irigații), rezolvarea problemelor tehnice (va permite reglarea de debite și intervenții pentru decolmatarea lacurilor din aval de Făgăraș. Astăzi există 24 de hidrocentrale – lacuri de acumulare pe Olt, până la Dunăre). Și, nu în ultimul rând, va duce la dezvoltarea unor zone de agrement și, implicit, a unor comune „moarte“ din punct de vedere economic.
„În funcție de ofertele investitorilor, va fi aleasă fie varianta inișială, mai extinsă, gândită pe înainte de 1989, fie cea prin care suprafața lacului este mai mică, proiectată după Revoluție. Ce trebuie spus este faptul că acest proiect trebuie susținut de către