Valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comparativ cu primul semestru al anului 2012, conform celei mai recente editii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study). Vezi ce industrii au investit in publicitatea online.
Industria Telecom isi mentine suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea online autohtona in prima jumatate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane lei la o piata de 45,5 mil lei, valoarea totala raportata de participantii la cel mai recent studiu ROADS.
Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanta de sectorul bancar(4,4 milioane lei) si auto(4,2 milioane lei).
In privinta formatelor, cele Embeddedraman de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de Interruptive Formats, se arata intr-un comunicat transmis luni de IAB Romania.
Legat de dinamica pietei masurate in cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului - S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta - 23% fata de S2 2012 si 17% fata de S1 2012.
Anul acesta, au fost incluse pentru prima data si o serie de agentii de media, in scopul masurarii investitiilor si in retele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social mediasi foreign networks. Astfel, numarul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, in conditiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele in timp util. Acest demers va continua si pentru editiile din anii viitori.
"