Cea mai mare valoare a comenzii medii a fost, asa cum ne asteptam, in Regiunea Bucuresti-Ilfov, zona in care clientii au platit, in medie, 71,2 euro pentru cumparaturile online.
Tendintele de shopping pe Internet au fost analizate la nivel national, in functie de cele mai active industrii din mediul online. Datele evidentiaza, pentru prima data in istoria comertului electronic autohton, valoarea medie a comenzii repartizata la nivelul celor 8 regiuni georgrafice din harta propusa pentru regionalizarea Romaniei. In analiza au fost incluse costurile pentru produse si au fost excluse costurile de transport.In medie, la nivel national, fiecare roman a cheltuit 53,15 euro pentru cumparaturi online
Apetitul romanilor pentru cumparaturile online este in continua crestere, consumatorii preferand achizitiile online pentru anvelope, imbracaminte, incaltaminte, produse electro-IT, carti, articole de bricolaj si produse pe care fiecare cumparator le foloseste pentru propriul hobby.
Dupa Regiunea Bucuresti-Ilfov, pe locul secund in privinta celei mai mari valori pentru comanda medie s-a situat Regiunea de dezvoltare Sud-Est, din care fac parte judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea si Vrancea., zona in care comanda medie a atins pragul de 59,23 euro, devansand cu peste 6 euro media nationala. Pe locul trei in topul celor mai mari comenzi medii la nivel national se situeaza Regiunea de dezvoltare Sud, care inglobeaza judetele Arges, Prahova, Dambovita, Teleorman, Giurgiu, Ialomita si Calarasi, zona in care cumparatorii au platiti, in medie, 56 de euro pentru cumparaturi online.Retail traditional vs. retail online: recurenta obiceiurilor, dar si surprize
Obiceiurile de consum identificate la nivelul pietei de comert online, care reprezinta 1,3% din retail-ul traditional, se aseamana doar pentru anumite game de produse cu cele din shopping-ul trad