Astfel, valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 mil lei, in scadere cu 2% comparativ cu primul semestru al anului 2012.
Pe primele trei locuri in topul celor mai mari investitori se numara companiile de telecomunicatii , cu 7,3 milioane de lei, sectorul bancar (4,4 milioane lei) si auto (4,2 milioane lei).Belciu, PwC: Rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa
,,Publicitatea online continua sa aiba un bun potential de crestere pe termen mediu si lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada. Este insa nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii sa se deprinda cu posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile economice dificile actuale”, a declarat Bogdan Belciu, partener pentru servicii de consultanta pentru management, PwC Romania, firma care deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania.
In privinta formatelor, cele “embedded” raman cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru din 2013, urmate la o distanta considerabila de “interruptive formats”.
De asemenea, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului – S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%).
Anul acesta, au fost incluse pentru prima data si o serie de agentii de media, in scopul masurarii investitiilor si in retele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media si fo