Noul mers al trenurilor a intrat in vigoare duminica, 15 decembrie, si va fi valabil pana in data de 13 decembrie 2014. CFR Calatori informeaza, intr-un comunicat de presa, ca noul orar de circulatie feroviara de calatori pune in circulatie un numar de 1.169 de trenuri in fiecare zi, cu aproximativ 200 mai putine decat pana acum. In traficul intern, CFR Calatori va asigura si in 2014 serviciul public de naveta intre marile orase si localitatile din proximitatea acestora. Totodata, se va mentine mersul de tren cadentat pe rutele unde conditiile de circulatie si exploatare permit acest lucru si unde traficul de calatori platitori este cu preponderenta de naveta, respectiv Bucuresti Nord – Pitesti – Craiova prin Rosiori Nord, Bucuresti Nord – Ploiesti si Constanta – Mangalia (in sezonul estival), arata CFR Calatori, intr-un comunicat de presa. Pentru a ajunge in zonele turistice, cum sunt Valea Prahovei si Vatra Dornei, pasagerii vor avea in continuare la dispozitie un numar suficient de trenuri, in functie de sezon si de trafic, a precizat sursa citata. Fata de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu exceptia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucuresti Nord – Ploiesti. in plus, din 1 februarie va fi introdusa cate o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucuresti Nord – Constanta, Galati – Constanta si Drobeta Turnu Severin – Timisoara Nord. Totodata, se va relua legatura Bucuresti Nord – Cluj Napoca prin Simeria, cu trenurile IR 1823/1824, iar trenurile IR 1621/1622 vor conecta Bucuresti Nord de Timisoara prin Arad. In noul an, pasagerii vor avea la dispozitie zilnic trenuri internationale directe de la Bucuresti Nord catre Viena (cu preturi de la 39 euro pe sens), Budapesta (de la 29 euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chisinau. De asemenea, oferta de transport international include trenuri zilnice directe catre Budapesta din Timisoara, Brasov, Targ