Băncile sunt principalii contestatari ai amenzilor date de către Protecţia Consumatorilor Constanţa
Şi alţi patroni cheamă la judecată instituţia care în doar trei luni s-a pricopsit cu 25 de procese
Săptămânal, în urma reclamaţiilor şi a controalelor, inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (C.J.P.C.) aplică amenzi de mii sau chiar zeci de mii de lei pentru tot soiul de nereguli depistate la comercianţi. Cuantumul amenzilor date de instituţie, în primele zece luni ale anului, a depăşit bine suma de trei milioane de lei. O parte dintre agenţii economici amendaţi nu se împacă cu gândul că trebuie să scoată din buzunar nişte sume considerabile şi contestă sancţiunile în instanţă. Aşa se face că C.J.P.C. trebuie să meargă prin tribunale pentru a-şi justifica acţiunile.
Sunt cazuri destule în care amenda este întemeiată, dar comisarul şef al instituţiei, Nicolae Timoaşcă, admite că s-au consemnat şi decizii ale instanţiei care au schimbat amenda într-un avertisment. Chiar şi aşa, un bilanţ al banilor din amenzi care merg la buget este unul îngrijorător, deoarece acestea nu pot fi date decât pentru nereguli, care de multe ori pun în pericol viaţa consumatorilor.
Câte procese sunt şi de ce
„Dacă luăm în calcul ultimele trei luni, spre exemplu, C.J.P.C. a fost chemat în instanţă de 25 de ori. Procesele sunt pentru amenzi date în urma controalelor atât la produsele alimentare, cât şi la cele nealimentare. Amenzile sunt contestate deopotrivă de micii comercianţi, dar în principal de lanţurile de hipermarketuri”, ne-a mărturisit comisarul şef al C.J.P.C., Nicolae Timoaşcă.
Amenzile contestate sunt pentru diverse probleme, de la etichetarea deficitară până la modul în care sunt afişate preţurile. „Marea majoritate a amenzilor contestate sunt pentru abateri de informare şi etichetare, dar sunt şi cazuri în care se co