Grupul francez Renault, care deţine Dacia, va construi o fabrică în China în parteneriat cu grupul Dongfeng Motor, vizând să comercializeze în anul 2016 pe piaţa chineză primele autoturisme de producţie locală.
Cele două companii vor colabora cu partenerul de alianţă al Renault, compania japoneză Nissan, care produce deja automobile în China în parteneriat cu Dongfeng, în cadrul unui "triunghi de aur" generator de sinergii în zona costurilor şi investiţiilor în tehnologie, a declarat Carlos Ghosn, directorul general al Renault şi , transmite Bloomberg. Renault şi Dongfeng au semnat luni în Wuhan, China, un acord de parteneriat care presupune investiţii de 7,76 miliarde yuani (929 milioane euro).
Până în 2016, când vizează comercializarea primului autoturism Renault de producţie locală pe piaţa chineză, grupul francez va fi rămas cu aproximativ 10 ani în urma rivalilor Volkswagen, General Motors şi Toyota, care au dezvoltat deja linii de producţie pe cea mai mare piaţă auto din lume, notează Bloomberg.
Cu o cotă de piaţă de numai 3,1%, producătorii francezi de automobile au cea mai slabă prezenţă în China, fiind devansaţi de producătorii locali, dar şi de rivalii din Germania, SUA, Japonia şi Coreea de Sud, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile din China.
Producţia de automobile în China va ajuta Renault să scape de acciza de 25% pe importul de automobile, astfel că preţurile practicate de companie vor deveni mai competitive. Decizia grupului francez de a începe asamblarea de autoturisme în China face parte din strategia de reducere a dependenţei de Europa, unde generează aproximativ jumătate din vânzări, iar piaţa auto este la minimul ultimilor 20 de ani.
Preşedintele Dongfeng Motor, Xu Ping, a declarat luni că parteneriatul cu Renault poate deveni un jucător competitiv prin valorificarea experienţei acumulate de Nissan,