Piaţa de cablu a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 697,7 milioane de euro, în creştere faţă de 2011, în condiţiile în care numărul de companii active pe piaţă a scăzut, iar bilanţul financiar general pe industrie a fost negativ, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Aceste concluzii se desprind din Anuarul Media Expres pe 2013-2014, realizat de Media Expres, revista industriei de cablu din România. Apariţia anuarului este sprijinită de Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu.
Aflat la cea de-a zecea ediţie în actualul format, anuarul conţine o serie de cifre despre companiile de cablu, care relevă, printre altele, faptul că numărul acestora a scăzut la 382. Anuarul înregistra 630 de companii de cablu active pe piaţă în anul 2008, 593 în 2009, 583 în 2010 şi 557 în anul 2011.
"Lichidările şi vânzările de companii, dar şi conştiinciozitatea autorităţilor - Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii - de a actualiza informaţiile cu privire la autorizaţiile în vigoare dau acum o imagine destul de precisă a realităţii din piaţă", se spune în comunicat.
În anul 2012 cifra de afaceri netă pe industria de distribuţie TV a fost, potrivit anuarului, de 697,7 milioane de euro (la un curs mediu în 2012 de 4,45 lei pentru un euro), în creştere cu 25 de milioane de euro faţă de anul 2011 (672,7 milioane de euro la un curs mediu de 4,5256 lei pentru un euro), inversând astfel trendul de scădere din cei doi ani anteriori consecutivi.
Bilanţul contului de profit pe total industrie a fost din nou negativ, însă de numai -38,9 milioane de euro, faţă de anii anteriori, când pierderea se situa la aproximativ -90 de milioane de euro.
Cifra de afaceri pe industrie nu include cifra de afaceri a SC Romtelecom SA, care derulează activitatea de distribuţie prin cablu