Peste 50% dintre români şi-au exprimat nemulţumirea faţă de curăţenia din trenuri şi din gări, în timp ce 43% nu sunt satisfăcuţi de frecvenţa circulaţiei acestor mijloace de transport, arată datele unui Eurobarometru publicat luni.
Studiul, care a luat în considerare opiniile a 26.000 de europeni, a fost realizat cu scopul de a analiza nivelul de satisfacţie, în rândul călătorilor din UE, cu privire la serviciile interne de transport feroviar, inclusiv trenurile propriu-zise, gările şi accesibilitatea pentru persoanele cu mobilitate redusă.
Astfel, 50% dintre români s-au declarat nemulţumiţi de curăţenia din gări, în timp ce doar 29% sunt mulţumiţi. Italienii sunt cei mai nemulţumiţi europeni de calitatea curăţeniei în gări - 54%.
Nici în ceea ce priveşte curăţenia din vagoane şi din WC-uri românii nu s-au arătat mulţumiţi. 53% dintre respondenţi nu sunt mulţumiţi de calitatea curăţeniei, fiind devansaţi la nivelul de insatisfacţie doar de italieni - 59%. La polul opus, se află finlandezii, irlandezii şi britanicii.
Referitor la informaţiile despre mersul trenurilor, 57% dintre români sunt mulţumiţi, dar nivelul este în scădere cu 5% faţă de Eurobarometrul din 2011. Totodată, 62% susţin că sunt mulţumiţi de modul în care pot cumpăra bilete.
În schimb, 43% dintre români nu sunt satisfăcuţi de frecvenţa circulaţiei trenurilor, spre deosebire de britanici - mulţumiţi în proporţie de 67% şi luxemburghezi - 75%.
41% dintre respondenţii din România sunt mulţumiţi de punctualitatea şi fiabilitatea trenurilor, în timp ce 35% au o opinie contrară.
În ceea ce priveşte furnizarea informaţiilor în timpul călătoriei, în special când este vorba de întârzieri, 38% dintre români şi-au exprimat nemulţumirea, iar 36% s-au declarat satisfăcuţi.
Când vine vorba însă de accesul cu biciclete în tren, 28% dintre români s-au declarat ne