Modelul Bmax, care a intrat în producţia fabricii Ford Craiova anul acesta cu mare fast nu se vinde atât de bine pe piaţa europeană precum anticipase producătorul, astfel că angajaţii vor fi trimişi în şomaj tehnic până pe 8 ianuarie 2014.
În acest an, angajaţii Ford Craiova au fost trimişi acasă în şomaj tehnic de patru ori în total. Sindicaliştii susşin că salvarea unităţii ar fi asamblarea unui al doilea model Ford pe platforma de la Craiova. Dar conducerea Ford nu agreează această măsură, deoarece drumurile sunt proaste, ceea ce afectează negativ exporturile.
"Peste 90%, dacă nu chiar mai mult din producţia noastră de la Craiova merge către pieţele mari vest europene. În principiu, ca răspuns la situaţia precară a pieţei europene Ford România a oprit temporar producţia timp de şapte zile. Este vorba de perioada între 12 şi 20 decembrie", spune Ana Maria Timiş, purtător de cuvânt Ford Craiova.
Pe 23 încep liberele de Crăciun, astfel că fabrica va rămâne închisă până pe 8 ianuarie.
Fabrica de la Craiova producea câte 360 de modele Bmax în 12 ore de lucru. Ca urmare a închiderii unităţii, exporturile României au de suferit. Pierderile se ridică la aproximativ 5 milioane de euro pe zi.