Piaţa locală a scăzut în primul semestru al acestui an cu 2%, la 45,5 milioane de lei
Operatorii de telecomunicaţii au investit cel mai mult în promovarea pe internet
Piaţa de publicitate online a atins o valoare de 45,5 milioane de lei în primele şase luni, iar cei mai mari "contribuabili" au fost operatorii de telecomunicaţii, băncile şi firmele din segmentul auto, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare PwC România, pentru Asociaţia Industriei de Marketing şi Publicitate Online, IAB România.
"Industria Telecom îşi menţine supremaţia în ceea ce priveşte sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu 7,3 mil. lei la o piaţă de 45,5 mil. lei", se arată în studiul ROADS, transmis ieri redacţiei.
Conform studiului, valoarea înregistrată în primele şase luni ale acestui an este cu 2% mai mică decât cea înregistrată în primul semestru al anului trecut. Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanţă de sectorul bancar care a generat publicitate online de 4,4 mil. lei şi sectorul auto, cu un aport de 4,2 mil. lei.
"Publicitatea online continuă să aibă un bun potenţial de creştere pe termen mediu şi lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot să fie un incident de etapă, în condiţiile în care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune în această perioadă", a declarat, într-un comunicat remis redacţiei, Partener Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC Romania.
Potrivit preşedintelui IAB România, Cristi Petriceanu, începutul de an a fost tratat cu prudenţă de cei care investesc în publicitatea online, iar 2013 a fost un an solicitant pentru publisheri. "Începutul anului a fost unul foarte prudent în ce priveşte investiţiile în publicitatea online - aşa cum ne dăm seama din rezultatele primului semestru, este