V-aţi gândit vreodată care este cel mai vechi magazin online din România? Cu siguranţă primul nume care vă apare în minte este eMAG.ro. Ei bine nu acest magazin este veteranul comerţului online de IT&C de la noi ci Oktal.ro.
Cu o prezenţă destul de discretă, Oktal.ro a reuşit în aproape 15 ani de existenţă să crească încet dar sigur, iar miza principală a fost satisfacţia clienţilor de a cumpăra de la ei.
“Oktal.ro există din luna mai 1999, având o vechie considerabilă pentru piaţa de comert electronic din Romania. În 1999, puţini români aveau internet acasă, iar a comanda online era considerat de majoritatea persoanelor drept ceva exotic. Fondatorul Oktal.ro este Octavian Jeleş, care este şi în prezent acţionar al firmei ce deţine magazinul”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Dan Dumitrescu, General Manager şi partener în Oktal.ro.
Potrivit acestuia, cele mai bune idei de afaceri sunt cele care, în momentul aplicării, sunt revoluţionare pentru piaţă. Aşa era ecommerce-ul pentru retailul din acea perioada. Oktal.ro a fost un mic magazin şi a crescut împreună cu piaţa.
Cum era comerţul online acum 10 ani
“Cu zece ani în urmă, shopping-ul online era încercat de puţine persoane. La televizor, mai degraba era prezentat ca ceva spectaculos, nerealist, fie o lume fabuloasă a viitorului, fie o lume a pericolelor extreme. A durat ceva până când mass-media a început să educe consumatorii. În prezent, românii (cel puţin cei din mediul urban) sunt mult mai informaţi şi cumpară online tot mai des. Au fost nişte salturi majore în ultimii 10 ani, expansiunea (şi ieftinirea) internetului a ajutat enorm. Ulterior, reţelele de socializare au ajutat şi ele piaţa, căci au adus online oameni care altfel probabil nu ar fi avut prea multe în comun cu www-ul”, a mai spus Dan Dumitrescu.
A pornit cu un site realizat chiar de către fondator
“Site-ul a fo