În medie, la nivel naţional, fiecare român a cheltuit 53,15 euro pentru cumpărături online, cu prilejul campaniilor de Black Friday 2013, cele mai mari sume medii fiind cheltuite de românii din regiunile Bucureşti-Ilfov, Sud-Est şi Sud. Sursa: Libertatea
Apetitul românilor pentru cumpărăturile online este în continuă creştere, fapt demonstrat şi de vânzările record înregistrate de retailerii online cu ocazia campaniilor de Black Friday 2013. Consumatorii au preferat achiziţiile online pentru anvelope, îmbrăcăminte, încălţăminte, produse electro-IT, cărţi, articole de bricolaj şi produse pe care fiecare cumpărător le foloseşte pentru propriul hobby.
La nivel naţional, valoarea comenzii medii, plasate în intervalul 22-29 noiembrie 2013, a depăşit pragul de 50 de euro şi a ajuns la valoarea de 53,15 euro, echivalentul a 236,51 lei, la cursul BNR din 16 decembrie 2013, potrivit unei analize realizată de ContentSpeed. Tendinţele de shopping pe Internet au fost analizate la nivel naţional, în funcţie de cele mai active industrii din mediul online. În analiză au fost incluse costurile pentru produse şi au fost excluse costurile de transport.
Cea mai scăzută valoare a comenzii medii la nivelul României, 43,5 euro, s-a înregistrat în Regiunea de dezvoltare Nord-Est, formată din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, în timp ce cea mai mare valoare a comenzii medii a fost în Regiunea Bucureşti-Ilfov, zonă în care clienţii au plătit, în medie, 71,2 euro pentru cumpărăturile online.
După Regiunea Bucureşti-Ilfov, pe locul secund în privinţa celei mai mari valori pentru comanda medie s-a situat Regiunea de dezvoltare Sud-Est, din care fac parte judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea, zonă în care comanda medie a atins pragul de 59,23 euro, devansând cu peste 6 euro media naţională. Pe locul